سئو و بهینه سازی سایت
سئو چیست؟ مراحل سئو و بهینه سازی سایت
اگر محتوای سایت شما دقیق نباشد، کاربران به آن اعتماد نخواهند کرد و از آن استفاده نخواهند کرد. محتوا و ساختار باید طبق همین قوانین سازماندهی شوند و برای موتور جستجو شفاف باشند. رباتهای خزنده (Web Crawlers) با بررسی صفحات سایت، هرکدام را ذخیره میکنند. سپس هنگام جستجو، مرتبطترین و باکیفیتترین محتوا به او نشان داده میشود. سئو مخفف SEO و یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و غیره می باشد. از مهمترین این موتور های جستجو می توان به گوگل اشاره کرد که اهمیت بسیار بالایی به دلیل محبوبیت در استفاده کاربران دارد.
همچنین باید شخص مورد اعتماد و متعهدی باشد که در انجام وظایف خود تاخیر نداشته باشد. بهطورکلی اگر صاحب یک کسبوکار کوچک هستید، همکاری با کارشناس سئو دورکار توصیه میشود؛ اما حتما قبل از آن باید اطمینان حاصل کنید که شخص مورد نظر مطمئن و حرفهای است. سئو محلی مهم است به ویژه اگر شما یک کسب و کار کوچک و تازه کار هستید. برای اطلاعات بیشتر مقاله لینک بیلدینگ و تاثیر آن بر سئو را مطالعه کنید. کلمات کلیدی را به صورت طبیعی و متناسب در نوشته های خود قرار دهید. بدیهی است که گوگل این موضوع را تشخیص می دهد و به همین ترتیب سایت ها را رتبه بندی می کند.
قبل از آپلود تصویر خود در سرور، از یک ویرایشگر تصویر برای تغییر اندازه تصویر هم اندازه عرض وب سایت خود استفاده کنید. ممکن است وب سایت شما کمی پهن تر باشد، اما به ندرت به یک سایت تمام عرض نیاز خواهید داشت، مخصوصا اگر صفحه شامل تصویر نیز باشد. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. از سال 2019، گوگل از mobile-first indexing به معنای ایندکس صفحات در موبایل استفاده می کند.
بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. قبل از هر چیز شما باید با فرایند بازاریابی و قیف فروش اینترنتی آشنا شوید. قیف فروش اینترنتی در کل 4 مرحله، جذب، تبدیل، فروش و وفادار سازی دارد که سئو فرایند جذب را انجام میدهد و محتوای سئو شده فرایند تبدیل مشتری به علاقهمند و درنهایت فروش و پولسازی. بعدازاین فرایند شما با اعمالی مانند ایمیل مارکتینگ و خلاقیت، مشتریان خود را به یک وفادار تبدیل میکنید. در این مقاله به این موضوع میپردازیم که سئو چیست و چرا نباید آنرا با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت. همچنین به موضوع سئوکارهای کلاهسیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری میپردازیم.
مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. همهی این کارها، هزینهبر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.
به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. این عامل، مهم ترین فاکتور سئو نیست، اما می تواند تا حدودی کمک کننده باشد. در عوض، ما آنها را در یک موضوع یعنی نحوه ایجاد یک وبلاگ گروه بندی میکنیم و سپس آن را در یک راهنمای جامع پوشش می دهیم که به طور بالقوه می تواند برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه کسب کند. اول اینکه، گوگل واقعاً میداند که کاربران چه نوع محتوایی را میخواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در هنگام یافتن کلمات کلیدی مرتکب می شوند این است که فقط به اعدادی که در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می بینند توجه می کنند.
اگر به تصویر بالا دقت کنید ما دو کلمه “بلیط هواپیما” و کلمه “تور اروپا” را به کمک ابزار ahrefs از نظر سختی کلمه کلیدی بررسی کردیم. شما با ایجاد بستری مناسب و کسب بازدید های سایت می توانید رتبه سایت خود را به مقدار زیادی افزایش دهید . به افزایش بازدید سایت شما کمک می کند اصلاح اشتباهات راهی برای ترافیک سایت شماست. به سایت شما بک لینک دادن است .شما باید محتوایی تولید کنید تا دیگر سایت ها با آن بتوانند ارتباط بر قرار کنند . موضوعی که بین افرادی که نظر می دهند وجود دارد محتوای وب سایت است.سعی در این بکنید که شما خالق محتوا باشید . زیرا موتورهای جستجو اهمیت بسیاری به بروزرسانی و تازگی محتوای سایت شما دارند.
پس با شناسایی مخاطبان بالقوهی خود و کانالهای محبوب آنها کار را شروع کنید. تکامل یافته اند.شما می توانید به سادگی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را انجام دهید. تا تغییرات واقعی را ببینید .اگر واقعا در سئو نتیجه خوب می خواهید صبر کنید.شما در سئو بلند مدت سرمایه گذاری می کنید . بعضی افراد بعد رسیدن سایت به جایگاه مورد نظرشان دست از سئو بر میدارند . در شبکه های اجتماعی معتقد نبودید باید بدانید که بیشترین اشتباه را در سئو انجام دادید.
به طور کلی سئو یعنی مجموعه فرایندها و اقدامات تخصصی برای جلب نظر مخاطبان و موتورهای جستجو به منظور دریافت بهترین نتایج در جستجوهای ارگانیک. هدف نهایی سئو افزایش قابلیت استفاده سایت است تا بتوانید افراد مناسب را از موتورهای جستجو به سمت آن بکشانید. مدت زمان و هزینه سئو با توجه به کلمه کلیدی که شما می خواهید در آن در صفحه اول گوگل قرار داشته باشید و همچنین قدرت و اعتبار وب سایت شما و قدرت و اعتبار وب سایت رقیبانتان سنجدیه می شود. بعد از فرایند تولید محتوا یکی از مهمترین اقدامات بهینه سازی سایت لینک سازی داخلی می باشد. نقشه سایت یک ابزار اساسی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را بهتر درک و ایندکس کنند.
اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد. انتخاب بازه زمانی مناسب اولین کاری است که باید هنگام کار با هر ابزار تحلیلی انجام دهید. دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. مشکل این جاست که بسیاری از کاربران مبتدی در هنگام ایجاد حساب Google Analytics، گیج می شوند. هنگام تجزیه و تحلیل هر تغییری در عملکرد خود (به عنوان مثال کاهش ناگهانی کلیک)، همیشه سعی کنید با بررسی ابعاد مختلف، ریشه مشکل را بیابید تا بفهمید دقیقاً چه چیزی باعث این تغییر شده است.
برای راحتی کار شما نمونه قرار داد را به زودی در لینک زیر قرار خواهیم داد. مثلا اگر کلمه فیزیوتراپی در پاسداران را جستجو کنید، نتایج محلی و لوکال را در آن منطقه مشاهده خواهید کرد. البته در دیگر سایت ها مانند موزیک، شرکتی، پزشکی و غیره هم به همین منوال است. خود را افزایش دهند و سرنخهای واجد شرایط بیشتری را جذب کنند و در نهایت باعث درآمد بیشتر شوند. از کلماتی مانند اینجا، اینجا کلیک کنید، کلیک کن، ادامه و کلمات از این قبیل اجتناب کنید. پس تمام سعی خود را به کار ببرید تا بهترین و کامل ترین محتوا را بنویسید.
سئو SEO از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ، که شما را به نتایج دلخواه در دنیای آنلاین میرساند. هر آنچه که در موتورهای جستجو به دنبال آن میگردید، بسته به اینکه چه میزان نیاز یک کاربر کنجکاو را رفع میکند و چگونه سئو شده است، رتبه بندی میشود. تحقیقات نشان داده است که تعداد کاربران کمی به صفحه دوم نتایج جستجو گوگل می روند. نرخ کلیک به ازای هر رتبه سایت کاهش می یابد و اگر در صفحه اول گوگل قرار نگیرید، رقبای شما می توانند حجم بالایی از ترافیک و کاربران سایت شما را بدزدند. استراتژی سئو مجموع تمام برنامه ریزی هایی است که برای سئو سایت، رشد آن، افزایش رتبه صفحات، و ترافیک ارگانیک سایت انجام می شود.
” بهینه سازی وب سایت ” را به عنوان یک کلمه کلیدی مرتبط LSI در نظر می گیرید. در وب سایتها، طول مطلب میتواند به عنوان یکی از عوامل مهم برای بهینهسازی موتورهای جستجو در نظر گرفته شود. Dwell time یا زمان اقامت، در واقع مدت زمانی است که یک کاربر برای مشاهده محتوایی که در یک صفحه یا وبسایت قرار دارد، صرف میکند. این مفهوم مهم در تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در اینترنت و بهبود تجربه کاربری برای آنها مورد استفاده قرار میگیرد. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.
ان وقت میتوانید ببینید که چه تاثیری در افزایش رتبه سایت شما در نتایج جست و جوی شما خواهد داشت. اگر محتوایی که تولید می کنید همان محتوایی باشد که کاربرانتان می خواهند گوگل عاشق سایت شما می شود. مطابق با آپدیت جدید گوگل هم هست تولید محتوای منحصر ، خاص و همچنین کاربرپسند می باشد. شرکت سئو در تهران در زمینه ی سئو سایت و بهینه سازی فعالیت حرفه ای دارد. اگر به افزایش بازدید سایت خود فکر می کنید ، به یقین بهترین استراتژی را برای پیشبرد اهداف سایتتان در پیش گرفته اید.
HTTPS امنیت بیشتری داره، چون اطلاعات کاربران رو رمزگذاری میکنه و از دسترسی هکرها جلوگیری میکنه. علاوه بر این، گوگل HTTPS رو بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی در نظر میگیره، پس به استفاده از HTTPS تأکید میشه. تگ H1 مهمترین تگ عنوان توی هر صفحهست که نشون میده صفحه در مورد چه موضوعیه. اگه چندین تگ H1 توی یه صفحه داشته باشی، موتورهای جستجو دچار سردرگمی میشن و نمیتونن موضوع اصلی صفحه رو بهدرستی بفهمن. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده میشه. اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده.
اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. در انتها امیدواریم از همراه شدن با ما در این مقاله خرسند باشید و مطالب جدیدی در مورد سئو سایت و ارزش آن یاد گرفته باشید. این که رباتهایی وجود دارند که محتوای بات نویس شما را شناسایی کرده و درصد انسان نویس بودن آن را به شما میگویند. با پاسخ به این سوال ها به خودتان، مرحله اول پیدا کردن کلمه کلیدی و کیورد ریسرچ رو گذرانده اید.
با اینکه میتوان با روشهای مختلفی چون خودآموز از منابع و مراجع معتبر فعالیت در این حوزه را فراگرفت، ولی موضوع مهمی وجود دارد که باید حتما به آن توجه کنید. از مهمترین مزایای سئو می توان به فروش محصولات و خدمات و برند شدن در حوزه کسب و کار اشاره کرد. چنانچه شرکتی، سازمان، فروشگاه مغازه و یا هر بخش دیگری دارید که خدمات و محصول می فروشید، سئو سایت این قابلیت را دارد که فروشتان را چندین برابر کنید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر راجع به هزینه سئو به صفحه ” هزینه سئو سایت ” وب سایت ما مراجعه کنید. باشد زیرا لینک های مرتبط بیشترین تاثیر را در بهبود سئو سایت دارند.
یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکتها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام میدهند که گوگل بعد از شناسایی این سایتها آنها را پنالتی میکند و بهکل از نتایج خود خواهد کرد. اما اگر بخواهم یک تقلب به شما برسانم، این فرایند برای پولسازی سریع بسیار کارآمد است، اما مراقب باشید از دامنه اصلی سایت خود برای انجام این فرایند استفاده نکنید. یکی از مخربترین تکنیکهایی که در این فرایند استفاده میشود بک لینک دادن بسیار زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است. اسکیما به تگهای استانداردی در html گفته میشود که به کمک آنها اطلاعات بیشتری در مورد مفاد و مفهوم عناصر مختلف صفحه به موتور جستجو میدهیم. افزودن اسکیما به صفحات وبسایت، «اسکیما مارکاپ» (Schema Markup) نام دارد.
سئو کلاه خاکستری درست مانند رنگ آن ترکیبی از تکنیک های کلاه سفید و سیاه است که اگر به صورت حرفه ای و درست اجرا شود، می تواند باعث بهبود رتبه سایت شوند. اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در صفحهی یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. سئو خارجی وبسایت تکنیکهایی را شامل میشود که در خارج از وبسایت انجام میدهیم تا رتبه آن را در صفحه نتایج بهبود دهیم. ازجمله اصلیترین اقداماتی که در سئو خارجی وبسایت انجام میشوند میتوان به «لینکسازی خارجی» (External Link building) و فعالیت در شبکههای اجتماعی اشاره کرد. هرم سئو تقی مولوی، با ارائه یک مدل بصری ساده و جامع، به متخصصان سئو و صاحبان کسبوکارها کمک میکند تا عوامل موثر در موفقیت سئو را بهتر درک کنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
پیوندهای خروجی ذاتاً مهم نیستند، همچنان میتوانید از سایتهایی با اعتبار بالاتر پیوند دهید تا احتمالاً رتبه جستجوی خود را افزایش دهید. بهینه سازی می توانند شما را در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل بالا بیاورند. به عبارت دیگر، هدف از بازاریابی محلی سئو، جذب کاربران محلی و توسعه کسب و کار در محلی خاص است. برای نمایش در دستگاههای موبایل، از بهترین روشهای بهینه سازی سایت برای دستگاههای موبایل هستند. سئو سایت های فروشگاهی یکی از راههای مهم برای جذب ترافیک وبسایت و افزایش فروش در آن است.
سپس محتوای شما بر اساس کلمات کلیدی مناسب ایندکس شده و میتواند برای سرچهای مرتبط ظاهر شوند و در مرحله آخر محتوای شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود. همچنین، تصاویر با کیفیت بالا به موتورهای جستجو کمک میکنند تا موضوع و محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و به این ترتیب ارتقا رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل را به دنبال دارد. Schema Markup یک فرمت متا داده است که توسط سازمان سئوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به کار میرود تا درک بهتری از ساختار سایت و محتوای آن داشته باشند. با استفاده از این فرمت، اطلاعات بهتری در مورد محتوای سایت در نتایج جستجو نمایش داده میشود که باعث افزایش ترافیک سایت و رتبه آن در صفحات نتایج جستجو میشود. برخی سئوکارها موارد آموزشی مربوط به On-page SEO را موضوعات بدیهی در نظر گرفته، برای آن ارزش زیادی قائل نبوده، و این فاکتورهای بهینه سازی سایت را پیش پا افتاده میدانند.
برای اینکه یک صفحه در نتایج موتورهای جستجو گنجانده شود، باید توسط خزندههای موتور جستجو ایندکس شود. این خزندهها برنامههای نرمافزاری هستند که وبسایتها را اسکن و اطلاعات مربوط به محتوای آنها را جمعآوری میکنند. لینکهای داخلی و خارجی، برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم هستند. همچنین، باید محتوای صفحه را به گونهای طراحی کرد که از نظر SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو بهینه باشد تا به راحتی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نمایش داده شود. مشاوره سئو به شما کمک میکند تا مشکلات فنی و محتوایی سایتتان را شناسایی و رفع کرده و در نتیجه رتبه سایتتان در نتایج جستجوی گوگل را افزایش دهید.
برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که سئو مانند یک مسابقه ماراتن است و دوی سرعت نیست. برای شروع میتوانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو میشوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید. اصطلاحا به این نوع از کلیدواژهها که معمولا از چند کلمه تشکیل شدهاند، کلیدواژههای دم دراز (Long-tail Keywords) گفته میشود.
به مجموعهای از کارها و فعالیتهایی که در بیرون از سایت انجام میشود، سئو بیرونی یا خارجی گفته میشود سئو خارجی سبب میشود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. مثلاً از سایتهای خبری به سایت خود لینک سازی کنید و یا حتی با تبلیغات کاری کنید مخاطب شمار را سرچ کند یا موضوع مدنظرش را با اسم دامنه شما جستوجو کند. این نوع سئو را نیز میتوانم بعد از سئو داخلی یا همزمان با آن انجام داد. یکی از ابتداییترین نکاتی که در سئوی تکنیکال وبسایت مطرح میشود، بحث امنیت آن است چون کاربران به وبسایتهای امنتر بیشتر اعتماد میکنند. گوگل هم به دلیل اهمیت امنیت اطلاعات کاربران مدت زمان زیادی است که استفاده از پروتکل امن https را بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی صفحات وب در نظر میگیرد.
یادگیری اصول سئو احتمالا شش ماه تا یک سال از شما زمان خواهد گرفت اما بهکارگیری نکات یاد گرفته شده و مشاهده نتیجه و کسب تجربه در این زمینه مهمتر از یادگیری است. اگر زمان کافی برای آموزش و انجام سئو سایت خود ندارید بهتر است آن را برون سپاری کنید. زمان مشاهده نتایج در سئو و رسیدن به رتبههای برتر بستگی به وضعیت وبسایت و رقابت در صنعت شما دارد. ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز اختصاص بیش از یک سال وقت و انرژی روی سئوی سایت باشد. منظور از سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن سایت این است که سایت به خوبی در تلفنهای همراه نمایش داده شود و چیدمان و اندازه المانها برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده باشند. با گسترش استفاده از گوشیهای هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفن همراهشان به جستجو در گوگل میپردازند.
هستند شما باید به فکر خلق محتوا باشید کسانی که از محتوای شما استفاده میکنند شاید منبع را مشخص کنند . اینستا اطلاعاتی داشته باشید تا و به ان عمل کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید. که مرتب به روز رسانی شود و لینک های شکسته به دلیل عدم به روز رسانی سایت است. را تشخیص می دهد و دیر یا زود سایت شما را از نتایج خود پاک می کند. عوامل را از بین ببرید مثلا محتوای بی ارزش را حذف کنید و محتوای ارزشمند جایگزین آن کنید . سال های گذشته توجه گوگل بر این سه وضوع زیاد بود اما الان توجه خیلی بیشتری نشان می دهد.
سئو یعنی چطور مغازه خود را طوری بچینیم و تزیین کنیم که مشتریان به راحتی آن را پیدا کنند و محصولات ما را بخرند. به زبان سادهتر، سئو یعنی کارهایی که انجام میدهیم تا وبسایتمان در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار بگیرد و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشیم. این کار با استفاده از تکنیکهای مختلفی مثل بهبود محتوا، ساختار سایت، و افزایش اعتبار سایت انجام میشود. کلمات کلیدی، همان نتهای موسیقی هستند که باید بهجا نواخته شوند تا گوگل یا دیگر موتورهای جستجو آوای کلمات شما را بشنوند و سایتتان را به کاربران معرفی کنند. سئو علمی است که زبان موتورهای جستجو را میفهمد و با آنها مکالمه میکند.
کلمات کلیدی اصلی ترین و مهم ترین عنصر بهینه سازی سایت محسوب می شوند. “کلمات کلیدی” کلماتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو وارد می شوند. در نتایج، یعنی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، صفحاتی نمایش داده می شوند که طبق الگوریتم بهترین پاسخ برای کاربر را برای سوال مورد جست و جو ارائه می دهند. انتخاب کلمات کلیدی ارزشمند اولین گام است که باید با انجام آن، صفحه وب را برای کسب جایگاه بالا در برابر انواع جستجو های مرتبط آماده کرد. هدف اصلی الگوریتم های گوگل، نمایش بهتر و دقیق تر موضوعات مرتبط با سرچ کاربران و دسترسی آسان تر آن ها به اطلاعات مورد نظر است. گوگل الگوریتم های زیادی را برای ارائه پاسخ هر چه دقیق تر به کاربران و رساندن آن ها به هدف خود طراحی کرده است.
سایت B یک محتوای رایگان و سایت A یک بک لینک رایگان دریافت می کند، نتیجه یک بازی دو سر برد است. فیچر اسنیپت (گاهی اوقات “جایگاه صفر” نامیده می شود) یک نتیجه جستجوی برگزیده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد گوگل ظاهر می شود. این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید. اگر کلمه کلیدی هدف شما «بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک» است، استفاده از آن در تمام عناصر داخلی ذکر شده در بالا، کار عاقلانه ای نیست. از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی URL خالی را بدون انکرتکست به صفحه شما لینک دهد، متن بک لینک شامل کلمه کلیدی هدف شما می شود. هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است.
واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است). قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایدهآل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد. با اینکه کلمات کلیدی مختلف می توانند موضوعی مستقل برای تولید محتوا باشند، اما همیشه اینطور نیست. معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند.
این فرآیندی است که شامل اقدامات مختلف سئو است، اما بر روی یک استراتژی خاص تمرکز دارد که به کسب یک موقعیت بالاتر در نتایج گوگل برای یک عبارت یا مجموعه عبارات خاص می پردازد. هدف از سئو ، به دست آوردن بالاترین رتبه در نتایج جستجو ، به خصوص نتایج گوگل ، برای سوالاتی که کاربران در گوگل جست و جو می کنند (و با موضوع سایت ارتباط دارد) است. حضور در ده نتیجه اول یعنی کلیک های زیاد بر روی لینک وب سایت توسط کاربران و در نتیجه، جذب کابران جدید به سایت و افزایش پتانسیل فروش وب سایت. در سالهای اولیه حضور موتورهای جستجو در بازار، عملکرد آنها ساده بود. کافی بود کلمات کلیدی مناسبی را در سربرگ های سایت قرار داد تا به راحتی رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کرد. اما افراط در بکار بردن کلمات کلیدی برای کسب رتبه سریع و در نتیجه بی کیفیت شدن فهرست نتایج موتورهای جست و جو ، منجر به تکامل SEO شد.
این را باید بدانید چه پست هایی تعداد بالایی بک لینک برای شما جذب خواهد کرد . کاربران بعد از مشاهده وبلاگ شما در صورت مفید واقع شدن آن به صورت مستقیم به سایت شما سر میزنند. و الگوریتم های گوگل تمامی لینک سایت شما را بررسی کند و موترد مشکوک را مشخص کند. استفاده میکنند بنابراین تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی در مورد سئو را نمی توان نادیده گرفت. را به صورت مستقیم و از طریق محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی افزایش می دهیم.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/