راهنمای سئو برای وبسایتهای پزشکی (YMYL) فرار از پنالتی گوگل!
الگوریتم YMYL چیست؟ مخافظت از جان و مال کاربران وب آژانس نوآوری رسام
گوگل در این سری دستورالعملها به بررسی کیفیت صفحه یا PQ میپردازد. ختم کلام اینکه اگر پزشک هستید یا به نحوی با حوزه پزشکی و سلامت در ارتباط هستید، بدانید که باید حضور آنلاین و موثری داشته باشید و سئو یکی از کلیدی ترین فعالیت هایی است که باید درگیر آن باشید. پیاده سازی برخی از نکات روی سایت میتواند توجه الگوریتم YMYL را جلب کند. اگر سایت شما قبلاً بهینهسازی شده باشد و فقط به بهبودهای جزئی نیاز داشته باشد، احتمالاً فرآیند سئو سریعتر پیش میرود. اما اگر سایت شما تازهکار است یا نیاز به تغییرات اساسی دارد، این فرآیند زمان بیشتری میبرد.
اگر سایت واکنشگرا و ریسپانسیو نداشته باشید کم کم 50% از ورودی و ترافیک سایت را از دست میدهید. زیرا در حال حاضر بیش از 65% درصد جستجوها از طریق تلفنهای هوشمند انجام میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر جلسه الگوریتم موبایل فرست ایندکس را مشاهده کنید. برای مثال شما برای عمل چشم آیا به پزشک قلب مراجعه کنید؟ قطعاً خیر! درست است هر دو نفر پزشک هستند اما هر یک تخصص خاص خود را در زمینه درمان بیماریها دارند.
چرا که صرفا خواندن کتابی درباره جنگ، شما را تبدیل به یک جنگجو حرفه ای نمی کند! شما باید در رکاب یک جنگجو حرفه ای، شمشیر بزنید تا حرفه ای شوید و یا اینکه کلا مدیریت جنگ را به او بسپارید. گوگل صفحاتی را که روی زندگی یک فرد تاثیر گذار است با سخت گیری بیشتری مورد بررسی قرار میدهد. ❌در محتوا و قسمت های مختلف سایت خود لینک و یا متن مخفی قرار ندهید. برای مثال، یکی از صفحات بلاگ سایت یواست را باز کنید و در انتهای مطلب، بخشی را خواهید دید که درباره نویسنده محتوا توضیحاتی را قرار داده است. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.
درست مثل سایر استراتژی هایی که بخش بازاریابی مراقبت های بهداشتی شما استفاده می کند ، استراتژی سئو و محتوا شما ممکن است اکنون بسیار متفاوت از چند سال پیش باشد. توانایی ردیابی نتایج خود در طول ماه ها، سه ماهه ها و سال ها به شما این امکان را می دهد تا استراتژی خود را آسان تر تنظیم کنید تا دائماً آنچه را که بیماران شما نیاز دارند منعکس کند. تحقیقات بازاریابی و سئو باید ستون فقرات استراتژی SEO سازمان خدمات درمانی شما باشد. با ممیزی آنچه در حال حاضر دارید شروع کنید وب سایت شما می تواند مطالبی داشته باشد که احتمالا برای استراتژی آینده شما ارزشمند باشد. همچنین می تواند محتوایی داشته باشد که فکر می کردید به آن نیاز دارید.
این موضوع برای سایتهایی که در دستهبندی YMYL قرار میگیرند تا چندین برابر اهمیت دارد و یکی از شرطهای لازم برای رتبهبندی آنها در نتایج گوگل است. زمانی که الگوریتم Freshness در سال 2011 منتشر شد، پرداختن به موضوعات نو در تولید محتوا بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرد. اکثر سایتهای YMYL تحت تاثیر الگوریتم تازگی هستند و انتظار میرود محتوای هر حوزه طبق آخرین تغییرات در دسترس کاربران قرار بگیرد تا همه دقیقترین اطلاعات را به دست آوردند. از نظر سئوی پزشکی، این به این معنی است که صفحات وب شما باید تلاش کنند تا بالاترین امتیاز E-A-T را داشته باشند. بنابراین، وب سایت و محتوای بازاریابی شما باید نه تنها بر هدف جستجوی ملاقات تمرکز کند، بلکه باید معتبر و قابل اعتماد باشد.
فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. اعتبار (Authoritativeness)منظور گوگل از اعتبار این است که دیگران به چه میزان به محتواهای شما اعتماد دارند؟ هرچه شما را بهعنوان منبع و مرجع صنعت بشناسند، اعتبار شما بیشتر خواهد بود. معمولاً مطالب صحیح و معتبر به دفعات بسیاری توسط دیگر سایتهای معتبر بازنشر میشوند و این خود نشان از معتبربودن سایت شماست. گوگل از الگوریتمها برای رتبهبندی سایتها استفاده میکند؛ اما در این سازوکار فقط پای الگوریتمها در میان نیست! همان طور که میدانید الگوریتمها خطا دارند و غول فناوری گوگل تلاش میکند تا دقت و ارزیابی سیستم الگوریتمها را بهبود ببخشد. همچنین اگر در عنوان صفحه از کلماتی مانند بهترین، بزرگترین، قدیمیترین و… استفاده میکنید، باید در محتوا دلیل خود را بیاورید و آن را اثبات کنید.
طبق مطالعه HubSpot، کسب و کارهایی که روی سئو سرمایه گذاری می کنند شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت هستند. در صنعت مراقبت های سلامت، این می تواند به افزایش قابل توجهی در سرنخ های بیماران جدید منتهی شود. ساختار، قالب، دسته بندی و مواردی از این قبیل باید به نحو احسن در سایت پزشکی ملاحظه شود؛ چراکه چنین فضای منظم و ساختارمندی می تواند هر کاربری (حتی مبتدی) را جذب خود کند و او را در محیط سایت شما نگهدارد. بنابراین کاربری که سریع و ساده بتواند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشد، قطعاً تجربه کاربری جذابی را برایش رقم زده اید. بنابراین این سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که کاربران زمان زیادی را معطل لود شدن نمانند و به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند. خواه این توضیح مفصلی از خدمات شما باشد یا پست های وبلاگی که جست و جوی خاص آنها را هدف قرار می دهد، محتوای با کیفیت بالا پادشاهی برای کسب و کارهای مراقبت های بهداشتی است.
در بخش بعدی، به بررسی نقش سئو در افزایش اعتماد و اطمینان بیماران خواهیم پرداخت. مهم است که برای جلب اعتماد گوگل، سیگنالهایی را در این راستا ارسال کنید. به عنوان مثال میتوان به یکی از مهمترین آنها یعنی امنیت سایت اشاره کرد که برای این کار راه حلهایی وجود دارد. از جمله استفاده از پروتکل SSL برای سایت، کنترل دسترسیها به هاست، اضافه کردن کد امنیتی کپچا، استفاده از CDN و غیره. گوگل اعلام کرده است که برای صفحاتی که با موضوع YMYL هستند، استانداردهای رتبه دهی بالایی را درنظر میگیرد.
به لطف تکامل دیجیتالی خدمات مصرفکننده، بیماران اغلب از طریق دستگاه تلفن همراه به دنبال بیمارستانها، پزشکان و مراکز درمانی جدید بهصورت آنلاین هستند. از آنجایی که ۵۵ درصد از جستجوگران از سه صفحه اول گوگل عبور نمیکنند، اگر روی سئو سایت پزشکی سرمایهگذاری نکنید، کلیکها را به رقبا تحویل میدهید. هرچه قدر سختی کلمه کلیدی رو پایینتر انتخاب کنید، راحتتر میتونید توی اون کلمه کلیدی رتبه به دست بیارید. این طوری میتونید پله پله رتبه سایت خودتون رو بالا ببرید تا جایی که در نهایت، بتونید توی کلمات کلیدی اصلی و پررقابت، با برندهای معروف توی سئوی وب سایت های پزشکی رقابت کنید. هر وب سایتی که میخواهد یک تجربه کاربری عالی را در اختیار کاربر قرار دهد باید اصول طراحی سایت را رعایت کند. سایتی که ساختار اشتباه و گیج کننده ای دارد نمیتواند کاربران را راضی نگه دارد.
طبق تحقیقات انجام شده در سال های اخیر، بازاریابی محتوا و CTR سایت از هر گونه تبلیغاتی تاثیرگذاری بیشتری دارد. وقتی به صفحات دیگر وب سایت خود لینک می دهید ، مطمئن شوید که آنها صفحات با کیفیت بالا هستند که با محتوای شما مرتبط هستند. این به بهبود اقتدار وب سایت شما و افزایش رتبه شما در نتایج جستجو کمک می کند. این در مورد اطمینان از این است که وب سایت پزشکی شما برای تمام جنبه های تجربه کاربر بهینه شده است، به خصوص زمانی که صحبت از سئو در سایت برای اقدامات پزشکی می شود. بهینه سازی موبایل می تواند چالش برانگیز و وقت گیر باشد ، اما همچنین می تواند فرصتی برای سازمان های خدمات بالینی و پزشکی مانند شما باشد تا در یک بازار رقابتی به طور فزاینده ای برجسته شوند. محتوای با کیفیت وب سایت پزشکی به خوبی تحقیق شده،برنامه ریزی شده و به طور استراتژیک برای پاسخ به سوالات بیماران شما ایجاد شده است.
برای رشد به جز سئو میتوانید از شبکههای اجتماعی، سایتهای نوبت دهی آنلاین و حتی سایتهای ویزیت آنلاین استفاده کنید زیرا سلیقه مخاطبان در حال تغییر است و نمیتوانید نسبت به این موضوع بیتوجه باشید. هزینه سئو سایت پزشکی بستگی به عوامل مختلفی همچون حوزه رقابت، نیاز های کارفرما و میزان کلمات کلیدی مورد نیاز دارد. در واقع هزینه سئو سایت پزشکی می تواند بسیار متفاوت بوده و بسته به شرایط هر پروژه تعیین خواهد شد. به طور کلی عوامل زیر می توانند در تعیین هزینه سئو سایت پزشکی تاثیر زیادی بگذارند. استفاده از «Google برای کسب و کار من» و سایر استراتژی های سئوی سلامت محلی برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. این مزایا از افزایش ترافیک موتورهای جستجو تا کسب رتبه های بالاتر در صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) متغیر است.
صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو. تولید محتوا برای سایت صفر نسبت به سایتی که چند ماه یا چند سال است که فعالیت می کند متفاوت است. با تقویم محتوایی به صورت دقیق تعداد مقالات، دسته بندی ها و محصولات مشخص می شوند و اگر سایت تازه تاسیس باشد کار زیادی برای رسیدن به حداقل ها داریم. حال کار تحقیق کلمات کلیدی آغاز می شود و با استفاده از ابزار های مختلف، ساجست های گوگل و آنالیز رقبای اصلی کلمات کلیدی لانگ تیل، تخصصی، پر بازده و … استخراج می شود. داشتن تخصص مرتبط با محتوایی که در سایت منتشر می شود توسط نویسنده و پزشکان یکی الزامات اساسی E.A.T است. حتما در نظر داشته باشید که پروفایل نویسنده و پزشکان بر اساس تخصص نگارش شده باشد و ترجیحا به مقالات معتبر علمی و سطح تحصیلات آکادمیک آن ها اشاره شود.
این امر نه تنها اعتماد بیماران را جلب میکند بلکه به تقویت برند شما در میان رقبا نیز کمک خواهد کرد. انتخاب کلمه کلیدی در حوزه پزشکی یک فرآیند حیاتی برای بهبود سئو و جذب ترافیک مخاطبان متناسب با خدمات پزشکی شما می باشد. به گونه ای می توان گفت انتخاب کلمات کلیدی و چینش استراتژی مناسب مانند قطب نمایی برای پیدا کردن مسیر در دل جنگل تاریک گوگل است. برای این کار می توانید در ابتدا از موارد ذکر شده در قرارداد به همراه کلمات مربوطه یا محل آنها (مانند جراح قلب در تهران)، استفاده کنید. وقتی وب سایت شما به طور برجسته در نتایج جستجو ظاهر می شود، به افزایش آگاهی از برند در میان بیماران بالقوه کمک می کند.
نظرات مشتریان سابق برای سئو عالی هستند، و داشتن بازخورد مشتری در وب سایت شما می تواند به مشتریان شما کمک کند تا نسبت به آنچه شما ارائه می دهید اطمینان داشته باشند. میدانید که خدماتی را ارائه میدهید که میتواند به سود بازار هدف شما باشد، اما اگر بیماران بالقوه شما هنگام جستجوی خدمات شما، مطب شما را نبینند، برقراری ارتباط با شما برای آنها دشوار است. به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب میکند. به این موضوع فکر کنید که 80 درصد افراد با وب سایتهایی که بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، رابطه خوبی ندارند. این یعنی حتی شما اگر تبلیغات پولی انجام داده باشید ضمانتی برای وارد شدن افراد به سایت شما وجود ندارد.
سئو وبسایت های پزشکی در سال های اخیر به یکی از درخواست های پرتقاضا در صنعت سئو تبدیل شده است. علت آن هم جستجوی بیماران و کاربران در گوگل برای پیدا کردن خدمات درمانی است. رقابت و تقاضا از جانب پزشکان و مدیران واحدهای پزشکی برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل روی کلمات کلیدی این حوزه به حدی رسیده است که صفحه اختصاصی مربوط به آنرا برای آموزش سئو سایت پزشکی و تکنیک های آن تاسیس کرده ام. قیمت سئو سایت پزشکی میتواند بر اساس عوامل مختلفی تعیین شود که به پیچیدگی و نیازهای خاص وبسایت شما بستگی دارد. این هزینهها میتواند از چند میلیون تومان در ماه شروع شود و بسته به نیازهای خاص شما افزایش یابد.
همانطور که میدانید ساخت بک لینک و افزایش دامین ریفرینگ یکی از بهترین راهها برای تقویت رتبه و اعتبار گوگل است. جالب است بدانید که وبسایتهایی که مطالب حساسی به خصوص در بخش پزشکی ارائه میکنند، بخشی را به عنوان تایید محتوا توسط کارشناس دارند که معمولا در قسمت هدر یا انتهای نوشته نشانه گذاری میشود. در نتیجه این کار میتواند هم به گوگل و هم به مخاطب سایت شما اطمینان دهد که نوشته تایید شده است. Schema.org یکی از بهترین منبعهایی هستش که این شماها رو به شما ارائه میده. اگه موضوع سایتتون رو توی این سایت جستجو کنید، میتونید یه تعداد شمای مناسب برای سایتهای پزشکی پیدا کنید که ازشون ایده بگیرید. حالا ما میخواهیم برای هرکدوم از این چالشها، یه سری راه حل بهتون ارائه بدیم که به شما کمک کنه تا بتونید سئو سایتهای پزشکی رو به شکل بهتری انجام بدید.
وقتی بیماران جدید تصاویر قوی می بینند ، خیلی بیشتر از متن به تنهایی درگیر می شوند. این نحوه ارجاع گوگل به صفحات وب و محتوایی است که به طور بالقوه تأثیر منفی بر کیفیت زندگی یا امور مالی افراد دارند. این وب سایت ها از انواعی هستند که نیاز به اعتماد و اقتدار بالایی دارند. به عنوان مثال می توان به وب سایت هایی اشاره کرد که مشاوره پزشکی، مالی یا حقوقی ارائه می دهند. برای قرار گرفتن در رتبه برتر و حفظ جایگاه خود همواره باید به روز رسانی سایت و محتوای آن را جدی گرفت چراکه کاربران همیشه به دنبال جدیدترین و جذاب ترین محتویات هستند. این موضوع همکاری و حسن اهتمام دو تیم سئو و پزشکی را می طلبد که با ایجاد یک رابطه نزدیک و دوستانه بتوانند به این امر دست یابند و سایت را جزو برترین ها در حوزه فعالیت خود قرار بدهند.
شما با سئوی سایت پزشکی می توانید اطلاعات و خدمات بهداشتی و پزشکی متنوعی را در دسترس عموم بیماران قرار دهید. در واقع سئو پزشکی ترکیبی از علم تکنیکال سئو به همراه اشراف کامل اطلاعاتی در زمینه تخصص پزشک مربوطه و درمان بیماری می باشد که انجام بهتر این دو باعث قرار گرفتن سایت پزشکی در صفحه اول جستجوهای گوگل خواهد شد. به یاد داشته باشید که از سئو می توان برای بحث برندینگ یعنی برند سازی با سئو و مارکتینگ یعنی بازاریابی با سئو استفاده کرد و از آن برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول کمک گرفت. بدون شک مهمترین عامل برای بالا آمدن سایت در گوگل، رعایت قوانین مربوط به کلمه کلیدی یا کلید واژه است. طبیعتاً در سایت های پزشکی باید کلمه های کلیدی مرتبط با همین حوزه انتخاب شوند. به خصوص اگر در زمینه خاصی مشغول به فعالیت هستید و تخصص دارید، کلمات کلیدی شما باید مرتبط با همین حوزه کاری شما باشند.
آیا می دانید بیش از 50 درصد ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه است ؟ هر دو موتور جستجو و افرادی که از تلفن های هوشمند و تبلت استفاده می کنند،دستگاه های بهینه شده توسط تلفن همراه را ترجیح می دهند. هر مالک وب سایتی دوست دارد سایتش در صفحات نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد. با این وجود ، بسیاری از مردم نمی دانند که سرعت یک سایت می تواند بر رتبه بندی SEO آن تأثیر بگذارد. سایت پزشکی یکی از سایت های مبتلابه و پربازدید کاربران می باشد که حتماً باید از قابلیت واکنشگرا بودن برخوردار باشد تا افراد دسترسی راحت و سریعی به آن داشته باشند. زیرا امروزه اغلب فعالیت ها در فضای مجازی با تلفن های همراه انجام می شود و این قابلیت می تواند صفحه و محتویات سایت شما را به صورت استاندارد در تبلت و گوشی های همراه نیز بارگذاری کند. بنابراین باید گفت سئو پزشکی بسیار مهم است و تأثیر فوق العاده ای در جذب بیمار و بهبود کسب و کار پزشکان خواهد داشت.
در برخی کلمات کلیدی که احتمال تبدیل کاربر به مشتری زیاد است، طبیعتا رقبایی چشم دیدن رشد شما را نخواهند داشت و برای پایین آورین وبسایت هر کاری می کنند. یکی از این کار ها، سئو منفی یا نگتیو سئو است که در معمول ترین روش آن، تعداد زیادی بک لینک از سایت های ضعیف و اسپم، با عبارات مختلف (حتی در برخی مواقع کلمات پورنوگرافی) برای سایت شما گرفته می شود. جدا از مهم بودن سئو خارجی برای تمامی سایت ها، این فرایند برای افزایش اعتبار سایت های حوزه پزشکی از اهمیت دوچندانی برخوردار است. درست است که حجم بالایی از فوکوس سئو خارجی روی لینک سازی و دریافت بک لینک است اما منظور از سئو خارجی به صورت کلی افزایش اعتبار برند و نام آشنا شدن آن می باشد. اجرای این استراتژیها میتواند به بهبود سئو سایت پزشکی شما کمک کرده و تعداد بیمار بیشتری جذب کند. در ادامه، به بررسی استراتژیهای بهینهسازی سئو سایت پزشکی و تکنیکهای کلیدی برای آن خواهیم پرداخت.
صرف نظر از اندازه و تخصص پزشکی شما، این نکات سئو سطح بالایی از دید بازار محلی را فراهم می کند و نتیجه شما را بهبود می بخشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مولفه های مهم سئو سایت کسب کنید می توانید مطلب «چک لیست کامل سئو» را بخوانید. به عنوان مثال، می توانید درباره نحوه جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف در حوزه تخصص خود، مطالب مختلفی را در سایت بارگزاری کنید. به عبارت دیگر، بیماران باید علاوه بر جذب به کار شما، نیازهای خود را در سایت شما برطرف کنند. گوگل استاندارد بسیار بالاتری را در صفحات وب پزشکی نسبت به سایر صنایع قرار می دهد. دنیای پزشکی امروز رقابتی است و مهم است که وب سایت شما از بقیه متمایز باشد.
آکادمی وندو از اردیبهشت ماه 1401 فعالیت خود را در زمینهی آموزش دیجیتال مارکتینگ، با هدف تبدیل دانش آموختگان به متخصصین آماده ورود به بازار کار آغاز کرد. اگر علاقه مند به یکی از حوزه های دیجیتال مارکتینگ هستید در وندو میتوانید به طور کامل از صفر تا صد آموزش ببینید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا وارد بازار کار شوید. به علاوه، در آکادمی وندو، تلاش میکنیم تا با شناخت بهتر از نیازها و مشکلات مشتریان، بهترین راهکارهای سئویی را ارائه دهیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا به بهترین نتیجه در دنیای آنلاین برسند. بنابراین استفاده از تصاویر مرتبط و خوب برای سئو وب سایت پزشکی یک پوئن مثبت محسوب میشود. همچنین میتوانید کلمه کلیدی خود را در تگ alt تصاویر قرار دهید تا محتوای شما در جستجوی تصاویر گوگل نیز ظاهر شود.
۷۵ درصد نظرات مخاطبان دربارهٔ یک حرفه، قضاوتی است که دربارهٔ وبسایت آن دارند! اما وبسایت شما هرچهقدر خوب و عالی باشد، نیاز به دیده شدن دارد. همچنین باید بدانید طبق تحقیقات، سایتهای صفحهٔ اول گوگل، بیش از نیمی از کلیکهای مخاطب را در اختیار دارند. یعنی هرچه گوگل شما را در نتایج بالاتر نشان بدهد، به همان مقدار به دیده شدن شما کمک کرده است. برای اینکه در صدر گوگل خوش بدرخشید نیاز به یک برنامهریزی و استراتژی دقیق و حسابشده دارید.
استفاده نادرست از وب سایت تقریبا غیرممکن است، و به سختی هیچ منحنی یادگیری برای کاربران جدید وجود دارد. وجود تصویر با کیفیت و کاربردی در طول مقاله باعث می شود که مخاطب احساس خستگی نکند و بیشتر در سایت شما باقی بماند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید عدم وجود تصویر در سایت باعث می شود که مخاطب در بازه زمانی کوتاهی از سایت خارج شود. به خصوص که برای جذاب تر شدن سایت های پزشکی می توان در آن از تصاویر قبل و بعد و نمونه کارهای پزشک استفاده کرد. گروه وب رویال با جمعی از جوانان متخصص و فریلنسر آماده خدمات رسانی در زمینه طراحی سایت وردپرسی ، سئو سایتهای مختلف و پشتیبانی انواع سایتهای وردپرسی هستیم. چه اطلاعاتی به آنها در این جستجو کمک بیشتری می کند؟ با نوشتن محتوای آموزشی طولانی مدت، گوگل شما را به عنوان یک چهره معتبر در صنعت می شناسد و در نتیجه رتبه شما را افزایش می دهد.
همانطور که گفته شد، تمرکز بر شرایط خاص، تولید محتوا را بسیار آسانتر میکند. اگر می خواهید رتبه بالایی کسب کنید و در نهایت در صفحه اول آنها قرار بگیرید، باید ارزش واقعی ارائه دهید. هرچه مشتری شما بیشتر احساس کند که شما مستقیماً از طریق وب سایت خود با آنها صحبت می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما تماس بگیرند و با شما تماس بگیرند. به عنوان یک متخصص و پزشک، میدانید که جذب بیمار جدید کلید رشد فعالیت شماست. در این مقاله به بهترین ایده های تولید محتوا در سوشال مدیا، انواع سوشال مدیا و اهمیت تولید محتوا در سوشال مدیا اشاره کردیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری