افزایش نرخ تبدیل

نرخ تبدیل conversion rate چیست؟ فرمول محاسبه و نحوه بهبود نرخ تبدیل در صنایع

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن نرخ تبدیل را تعریف کنیم باید بگوییم نرخ تبدیل یعنی چند درصد از افرادی که وارد سایت شده‌اند خواسته موردنظر شما را انجام داده‌اند. اما در نهایت هر چه نسبت اقدامات انجام شده که مطلوب شماست به تعداد ورودی‌های سایت بیشتر باشد، نرخ تبدیل بیشتری دارید. اگر برای افزایش ترافیک و فروش سایت از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنید بهتر است ورود کاربران به صفحه ای انجام شود که برای این کار طراحی شده است. استفاده از لندینگ پیج اختصاصی با توجه به ساختار کمپین می تواند تا حدی زیادی باعث رشد نرخ تبدیل شود. تبدیل یا کانورژن زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر عمل دلخواه ما را در سایت انجام دهد. اگر کاربری وارد سایت شده و یکی از محصولات را خریداری کند یک تبدیل در سایت انجام شده است.

ارسال کال تو اکشن مورد نظر توسط ایمیل برای مخاطبان هدف، نرخ تبدیل سایت را بالا خواهد برد. وجود اطلاعات مربوط به تماس در سایت به ویژه در قسمت فوتر، باعث ایجاد اطمینان خاطر در کاربران تازه وارد به سایت می‌شود. یکی از تفکرات اشتباهی که در بین مدیران وجود دارد این است که تصور می‌کنند فروش بیشتر، صرفا با افزایش بازدید سایت رخ می‌دهد. باتوجه به توضیحات ارائه شده، اگر قدرت متقاعدسازی ما تنها 2 درصد باشد، تفاوتی ندارد که با چه جامعه آماری روبرو خواهیم بود. درواقع آنچه که در اینجا اهمیت دارد، نرخ تبدیل است و با افزایش آن از اتلاف بیهوده زمان، نیرو و هزینه جلوگیری می‌شود.

برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌توان از روش‌های مختلفی مانند آزمایش A/B، بهبود طراحی و چینش صفحه، کوتاه کردن فرم‌ها، تشویق کاربران به برقراری ارتباط، استفاده از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) و... اگر نمی‌دانید که چه عناصری از صفحه‌های خود را می‌توانید با روش آزمایش A/B ارزیابی کنید، می‌توانید از روش‌های دیگر برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل استفاده کنید. در ادامه، تعدادی از روش‌های رایج برای بهبود نرخ تبدیل بر اساس الگوهای رفتار مصرف‌کنندگان را شرح می‌دهیم. «نرخ تبدیل یا کانورژن ریت» (Conversion Rate) به درصدی از کاربران گفته می‌شود که پس از کلیک روی تبلیغات یا لینک‌های وب‌سایت، اقدام مد نظر کسب و کار را انجام داده‌اند. به بیان دیگر، نرخ تبدیل نسبت تعداد اقدامات انجام شده توسط کاربران به تمام کلیک‌ها یا بازدیدها را نشان می‌دهد. بالا بودن نرخ تبدیل نشان‌دهنده موفقیت کسب و کار در اجرای استراتژی بازاریابی است.

برای انجام آزمایش A/B به منظور بهینه‌سازی نرخ تبدیل، باید گام‌های زیر را اجرا کنید. برای مثال، ممکن است زمانی که متوجه می‌شوید در ماه گذشته ۵۰ نفر برای دریافت ایمیل‌های کسب و کار شما ثبت‌نام کرده‌اند، از این موضوع بسیار خوشحال شوید. برای این کار باید تعداد افرادی که با یک بخش از محتوای کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده‌اند را بیابید و آن را بر تعداد تمام افرادی که مطلب را مشاهده کرده‌اند تقسیم کنید. برای به دست آوردن درصد نرخ تبدیل، باید حاصل این تقسیم را در ۱۰۰ ضرب کنید. اما منظور از اقدامات مد نظر کسب و کار هنگام محاسبه نرخ تبدیل چیست؟ در دنیای دیجیتال مارکتینگ، هر پاسخ مخاطبان به «فراخوانی به اقدام‌» (Call to Action | CTA) در کمپین‌ها یک «تبدیل» (Conversion) است.

برای یافتن نمونه‌هایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، می‌توانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده می‌شوند و حتی لغات موجود در  نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. دن سیروکر بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Optimizely در طی کمپین انتخاباتی اوباما مدیر تجزیه و تحلیل بود. او پیشنهاد داد ترکیب‌های متفاوتی از تیترها و تصاویر/ویدیوها باید تست شود تا مشخص شود کدام یک بیشترین تأثیر را در جذب مردم برای ثبت نام در خبرنامه ریاست جمهوری دارد. تیم کمپین می‌دانست درصد بالایی از افرادی که ثبت نام می‌کنند، در نهایت به صورت مالی از کمپین انتخاباتی حمایت خواهند کرد، اما مسئله این بود که باید بیشترین تعداد افراد ممکن را برای ثبت‌نام در خبرنامه ایمیلی ترغیب کرد.

اگه کاربر بخواد چند دقیقه دنبال سبد خرید بگرده، مطمئن باش اونو از دست میدی. از مشتری های سابق خواهش کن یه متن، صوت یا ویدیو در مورد نظر و تجربه شون از خدمات تو ارسال کنن. این گواه مشتری به شدت حس اعتماد کاربران جدید و مشتریان احتمالی رو تحریک میکنه. اگه هدف تبدیل، خرید از سایت باشه، کاربر باید به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن بتونه این کار رو انجام بده. بازاریاب با دادن بلاتر باعث شد که عطرفروش یه عطر مردونه نسبتا گرون قیمتی رو بفروشه. مغازه عطرفروشی برای تبلیغ محصولاتش کلی هزینه کرده و داره به بازاریاب ها حقوق میده تا فروشش بالا بره.

در حالی که CRO کمک می‌کند با کمترین هزینه‌ها، از همان تعداد بازدید فعلی سود بیشتری به دست بیاورید. فکر می‌کنم رسیدن به سود بیشتر با کمی کار فنی و کم‌هزینه، لذت‌بخش‌تر از صرف هزینه‌های سنگین برای بازخورد مقطعی باشد. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل فعالیت‌های بازاریابی در کسب و کار خود را افزایش دهید، باید از روش‌های «بهینه‌سازی نرخ تبدیل» (Conversion Rate Optimization | CRO) استفاده کنید. به بیان ساده‌تر، زمانی که وب‌سایت یا محتوای کمپین‌های بازاریابی شما نمی‌توانند تعداد مطلوبی از مخاطبان را به مشتری شما تبدیل کنند، باید به دنبال روش‌هایی برای حل این مشکل باشید. خیلی‌ها تصور می‌کنند برای افزایش نرخ تبدیل سایت باید فقط هزینه کنند و دنبال تبلیغات پولی مختلف بروند.

سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که به‌صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کند. سینا عباسی با تخصص و تجربه‌ای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر می‌دهد. حالا که می دانیم نرخ تبدیل چیست، شاید بپرسید که چرا بررسی نرخ تبدیل از اهمیت بالایی برخوردار است؟ طبق تعاریف بالا، منظور از “تبدیل” لحظه ای است که کاربر به دعوت برای انجام اکشنی پاسخ می دهد. این اکشن می تواند باز کردن لینک داخل یک ایمیل، پر کردن فرم ثبت نام، خرید محصول و … باشد. بنابراین هر یک “تبدیل” ، کاربر را یک قدم به مشتری شدن نزدیک تر می کند. یک اصل روانشناسی بیان می‌کند که افراد همیشه مشتاق به شروع کارهایی هستند که سریع‌تر به پایان می‌رسد.

در این مقاله قصد داریم درس ۱ از شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد KPI، نرخ تبدیل Conversion Rate را به شما آموزش دهیم. دومین موضوعی که بازار در حال رصد آن است، نتایج نشست ترامپ و بنیامین نتانیاهو است. برخی معامله‌گران اعتقاد دارند نتایج این جلسه می‌تواند بر روند بازار ارز اثر بگذارد و نوسانات جدیدی را رقم بزند. امروز (یکشنبه، ۱۴ بهمن) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بهای هر اسکناس دلار آمریکا به ۶۹ هزار و ۳ تومان رسید و هر حواله دلار نیز ۶۷ هزار و ۱۲۳ تومان فروخته شد که نسبت به روز شنبه هیچ تغییری نداشت. با افزایش تقاضا در بازار داخلی، سکه امامی و نیم‌سکه نیز با افزایش قیمت، سقف جدیدی را لمس کردند.

برای مثال ممکن است تعداد افرادی که از صفحه اصلی وب‌سایت به فرم ثبت نام می‌روند را بسنجید. پس از انجام یک آزمایش، متوجه می‌شوید که ۱۰% افراد بیشتری از این صفحه به فرم ثبت نام می‌روند، بنابراین به این نتیجه می‌رسید که این تغییر را در وب‌سایت خود اجرا کنید. من قبل از اینکه به شغل شریف محتوانویسی مشغول شوم، در زمینه طراحی سایت فعالیت می‌کردم. این نظرها از ظاهر وب‌سایت گرفته تا نحوه ثبت نام مخاطب و حتی خرید او را تغییر می‌داد‌. تمام هدف ما در بهینه سازی نرخ تبدیل این است که به مخاطبان و مشتریانی دست پیدا کنیم که کیفیت بالایی دارند و در واقع مشتری هدف ما هستند. اگر مدیر یک کسب و کار آنلاین هستید احتمالاً با مفهوم بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل آشنایی دارید.

کارهایی که برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل انجام می‌دهیم از بهبود ظاهر سایت گرفته تا عملکرد و حتی ویرایش متن‌ها و... خب؛ قبل از اینکه سراغ بقیه بخش‌ها بروم و بیشتر در مورد چگونگی CRO حرف بزنم، بگذارید یک موضوع مهم را به شما یادآوری کنم. با انجام این کار می‌توانید با بینشی درست و دقیق اثربخشی وب‌سایت خود را بسنجید و در زمینه‌هایی که نقص وجود دارد آنها را شناسایی و بهبود ببخشید. به زبان خیلی ساده، نرخ تبدیل تعداد بازدیدکنندگانی هستند که پس از ورود به وبسایت شما، کار را که مطلوب شماست انجام می‌دهند. نرخ تبدیل در زمینه سئو به معنی انجام هر گونه اقدامی در جهت تبدیل بازدیدکننده یا مخاطب سایت به مشتری می‌گویند. در دنیای رقابتی امروز، داشتن ترافیک بالا و جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت کار حرفه‌ای و خوبی است، اما مهم‌ترین هدف برای هر کسب و کاری این است که بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل کند.

در مورد اینکه چطور صفحات مختلف وب سایتمان را آزمایش کنیم و بفهمیم که کدام نرخ تبدیل بیشتری دارد، چند راهکار مختلف وجود دارد. حالا که با یکی از مهم‌ترین اصطلاحات در سئو وبسایت آشنا شدید، اگر علاقه مند به یادگیری روش های گفته شده برای افزایش نرخ تبدیل در سئو وبسایتتان هستید میتوانید با شرکت در دوره آموزش سئو دانشجویار بر دانش خود بیافزایید. جهت مشاهده سرفصل های دوره و یادگیری از حوزه روی دوره پیشنهادی زیر کلیک کنید. محتوا، یکی از مهمتری عواملی است که مخاطبان و مشتریان به‌واسطه آن به سایت شما سر می‌زنند. سعی کنید با ارائه محتوای جذاب، منحصربه‌فرد، غنی و سفارشی‌سازی شده میزان تعامل با مشتریان را بیشتر کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

دوم اینکه همیشه نمی‌توانید بر موفقیت‌هایی که سایت‌های دیگر ادعای آن را دارند، تکیه کنید. خیلی‌ها درباره موفقیت‌های ناشی از بهینه‌سازی نرخ تبدیل حرف می‌زنند، اما نمی‌دانید که آیا واقعاً آزمایش‌شان در شرایط معتبری انجام شده است و موفقیت، ناشی از نسخه جدید بوده یا اینکه عوامل دیگری هم تأثیر داشته‌اند. تصور کنید شما برای تبلیغات سایتتان سالانه 20 میلیون تومان هزینه کرده و 10 میلیون تومان سود خالص به دست می‌آورید. حالا اگر وب سایت شما از نظر نرخ تبدیل بهینه شده باشد، این 10 میلیون سود تبلیغات هم به شدت رشد پیدا می‌کند. این یعنی هزینه‌های جذب مشتری و تبلیغات را با کمترین هزینه کاهش داده‌اید.

این وضعیت به کاهش قیمت بیت‌کوین و تتر انجامیده و سرمایه‌گذاران در انتظار تحولات بعدی هستند. تحلیل‌گران معتقدند سطح حمایت قدرتمند درهم در محدوده ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان قرار دارد و شکست آن نیازمند فشار فروش سنگین است. در صورتی که دلار هرات و تهران صعودی شوند و تقاضای حواله‌ای رشد کند، احتمال شکست مقاومت ۲۳ هزار تومان تقویت می‌شود. با این حال، مقاومت عرضه‌کنندگان در این سطح می‌تواند روند صعودی را متوقف کرده و بازار را وارد فاز اصلاحی کند. قیمت درهم امارات نیز فعالیت خود را با گپ منفی ۴۰ تومانی نسبت به روز گذشته در کانال عقب‌تر و ۲۲ هزار و ۹۶۰ تومان آغاز کرد و ادامه معاملات روزانه را بین ۲۲ هزار و ۹۴۰ تا ۲۲ هزار و ۹۸۰ تومان در معامله بود.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. بعضی وقت ها زمان زیادی صرف طراحی کمپین های بازاریابی و صفحه فرود میکنیم، اما نرخ تبدیل این صفحات با اون چیزی که انتظار داشتیم زمین تا آسمون فرق میکنه. اگه یه صفحه فرود برای ثبت نام در وبینار یا هر هدف دیگه ای درست کردی، روش تست A/B انجام بده. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد تعریف دقیقی از نرخ تبدیل ندارند، در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل مفهوم آن را برایتان توضیح دهیم و در ادامه نحوه بهینه‌سازی و بهبود آن را برایتان شرح دادیم.

نرخ تبدیل یا Conversion Rate اشاره به تعداد افرادی دارد که از میان کل مخاطبان وب سایت یا کسب و کار شما، هدف مورد نظرتان را انجام می‌دهند. البته فرقی ندارد که وب‌سایتتان فروشگاهی باشد یا آموزشی، حتی در مقیاس بزرگتر اصلاً فرقی ندارد که کسب و کار اینترنتی داشته باشید یا یک مغازه کوچک کنار بازار. در همه حالت‌ها یک موضوع مهم در کسب و کار شما وجود دارد به اسم «نرخ تبدیل». این چیزی است که تعیین می‌کند چقدر در رسیدن به اهدافتان موفق بوده‌اید و چقدر توانسته‌اید به سود مالی و غیر مالی دلخواه برسید. برای تشویق مخاطبان به انجام اقدامات مد نظر می‌توانید جایزه‌ها و مشوق‌های مختلفی را در نظر بگیرید.

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۵,۶۹۱,۷۰۰ (پنج میلیون و ششصد و نود و یک هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲ درصدی داشته است. به گزارش دنیای اقتصاد، بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا، دلار و سکه نسبت به روز گذشته است. در حالی که CTR نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند تا از این کلیک‌ها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. از نمونه‌های زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسب‌وکار خواهد شد.

به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین کوچک ممکن است با بهبود فرآیند پرداخت و استفاده از پیشنهادات ویژه برای مشتریان جدید، نرخ تبدیل خود را افزایش دهد. در این شرایط، حتی تغییرات کوچک در تجربه کاربری می‌تواند تفاوت زیادی در درآمد داشته باشد. راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است. در نهایت، راه‌اندازی این مدل تست، به شما کمک می‌کند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژی‌های ذکر شده، می‌توانید بازاریابی کسب‌وکارتان را بهینه‌سازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغات‌تان شوید.

ربع سکه امروز با افزایش ۰.۲۷ درصدی، از ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ (هجده میلیون و سیصد هزار) تومان به ۱۸,۳۵۰,۰۰۰ (هجده میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان رسید. نیم سکه امروز با افزایش ۱.۰۴ درصدی، از ۳۳,۱۰۰,۰۰۰ (سی و سه میلیون و یکصد هزار) تومان به ۳۳,۴۵۰,۰۰۰ (سی و سه میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان رسید. دلار استرالیا امروز با افزایش ۰.۳۴ درصدی، از ۵۲,۰۶۰ (پنجاه و دو هزار و شصت ) تومان به ۵۲,۲۴۰ (پنجاه و دو هزار و دویست و چهل ) تومان رسید. دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۳۷ درصدی، از ۵۷,۹۷۰ (پنجاه و هفت هزار و نهصد و هفتاد ) تومان به ۵۸,۱۹۰ (پنجاه و هشت هزار و یکصد و نود ) تومان رسید. درهم امارات مبادله ای امروز با افزایش ۰.۰۹ درصدی، از ۱۸,۷۱۸ (هجده هزار و هفتصد و هجده ) تومان به ۱۸,۷۳۵ (هجده هزار و هفتصد و سی و پنج ) تومان رسید.

اما تأثیرگذارتر از افزایش نرخ تبدیل کمپین، این موضوع مهم بود که نسخۀ جدید در نهایت موجب ۲,۸۸۰,۰۰۰ ثبت‌نام بیشتر، ۲,۸۸۰,۰۰۰ داوطلب بیشتر و ۶۰ میلیون دلار کمک بیشتر در کمپین انتخاباتی اوباما شد. جالب اینکه اکثر افراد حاضر در تیم فکر می‌کردند که ویدیوها بیشترین تأثیر را در ثبت نام مردم در خبرنامه داشته باشند. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند. بخش‌های فراخوانی به اقدام مانند بخش ثبت‌نام در فهرست مشترکان ایمیلی یا دکمه «همین حالا خرید کنید» را در بالای صفحه وب‌سایت خود قرار دهید. این کار کاربران را به اقدام سریع تشویق می‌کند و از آن‌ها نمی‌خواهد که برای اقدام تا انتهای صفحه فرود یا مطلب وبلاگ اسکرول کنند.

سامانه هوشمند ترددشمار و تحلیل مشتریان دیدبان با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها به شما کمک می‌کند به این مقصد برسید. شما با ایجاد شرط‌هایی می‌توانید پیشنهادهای شخصی سازی شده به افراد ارائه دهید. در فضای فروشگاه هم می‌توانید به کمک هوش مصنوعی و با مانیتور کردن افراد حاضر در فروشگاه و در بخش‌های مختلف پیشنهادهای جذابی را ایجاد کنید. شما می‌توانید ایده‌های بیشتری را در این زمینه در صفحه کاربرد هوش مصنوعی در خرده فروشی مشاهده کنید. شما با ایجاد پیشنهادهای لحظه‌ای و مناسب برای هر مشتری می‌توانید رغبت او را نسبت به خرید افزایش دهید. هم‌چنین برگزاری ایونت‌ها یا جشنواره‌های از قبل تعیین شده هم می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسب‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. با رعایت همین چند نکته ساده شما می‌توانید با یک پنجره بازشوی مناسب نرخ تبدیل را در وبسایت خود افزایش دهید. بسیاری بر این باورند که وجود پنجره بازشو، اعصاب مخاطب را بهم می‌ریزد، اما باید بگوییم در صورت تنظیمات و برنامه‌ریزی درست، نه تنها شکایتی نمی‌شود بلکه نرخ تبدیل تا 9.28 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین دلار کانادا با کاهش ۱.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۵۷,۳۲۰ (پنجاه و هفت هزار و سیصد و بیست ) تومان معامله شد. قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۶۹,۰۰۳ (شصت و نه هزار و سه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش داشته است. قیمت سکه امامی به 60,800,000 (شصت میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 0.41 درصدی داشته است. قیمت دلار مبادله ای امروز با افزایش ۰.۰۸ درصدی، از ۶۸,۷۴۴ (شصت و هشت هزار و هفتصد و چهل و چهار ) تومان به ۶۸,۸۰۵ (شصت و هشت هزار و هشتصد و پنج ) تومان رسید. اگر مخاطبان هدفتان در شبکه‌های اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آن‌ها...

حذف همه عوامل مزاحم باعث می‌شود مخاطب بر روی پیشنهادی که به او می‌دهید متمرکز باشد نه چیز دیگری. با اضافه کردن قابلیت چت آنلاین، به مخاطب خود این امکان را بدهید که در همان لحظه سوالاتش را از شما بپرسد و شما به عنوان یک پشتیبان، پاسخگو باشید.

می‌توانید این فرآیند را هرچه‌قدر که می‌خواهید تکرار کنید تا به نرخ تبدیل مطلوب خود برسید. عناصر بسیار زیادی، از عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مقاله‌ها گرفته تا لینک‌های شبکه‌های اجتماعی و دکمه‌های فراخوانی به اقدام، در وب‌سایت وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی آن‌ها از این آزمایش بهره بگیرید. حتی می‌توانید برای بهینه‌سازی مواردی مانند اندازه فونت، رنگ فونت، جایگاه دکمه‌ها، رنگ پس‌زمینه و... همچنین باید توجه داشته باشید که نرخ تبدیل میانگین و مطلوب در حوزه‌های تخصصی مختلف با هم متفاوت است. برای مثال، بعضی از حوزه‌های تخصصی مانند تولید و فروش تجهیزات صنعتی اغلب وب‌سایت‌های کم‌بازدهی دارند.

در بخش‌های قبلی گفتیم که نرخ تبدیل چیست و در دیجیتال مارکتینگ چه اهمیت و کاربردی دارد. به یاد داشته باشید که همیشه چیزی برای بهینه‌سازی وجود دارد و همواره می‌توان با اعمال تغییرات در استراتژی بازاریابی، به نتیجه‌های بهتری دست یافت. افزایش تعداد بازدید سایت به روش های مختلفی انجام می‌شود اما یکی از هدفمندترین و بهترین روش ها تبلیغات در گوگل است. با انجام این کار می توانید افرادی که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند را به سایت خود جذب کرده و نمودار نرخ تبدیل خود را صعودی کنید. پس باید در مقابل هزینه ها، سود چشمگیری هم داشته باشیم و نرخ بازگشت سرمایه مون رو افزایش بدیم.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری